lauantai 16. helmikuuta 2013

MSL2013_5

Google Alerts - Avainsanoilla asiantuntijaksi

Google-ilmoitukset etsii verkosta uutta ja kiinnostavaa sisältöä antamiesi avainsanojen avulla verkkosivuilta, blogeista, keskusteluista ja kirjoista.

Google-ilmoitukset ovat hakuihisi perustuvia uusimpien Google-tulosten sähköpostipäivityksiä. Voit itse valita, kuinka usein  ja montako ilmoituksia haluat sähköpostiisi.

Anna hakulauseke, jota haluat tarkkailla. Näet Google-ilmoitukset sivulla esikatselun saamistasi tuloksista. Google-ilmoituksilla voit seurata kätevästi esimerkiksi tietyn tapahtuman uutisointia, kilpailijaasi tai toimialaasi,  tapahtumia tai kuuluisuuksien elämää tai suosikkijoukkueidesi menestystä.

Palvelun tarjoalla Google-Alertsin sivuilla on tänään jotakin hämminkiä "Tämän 

tuloksen kuvaus ei ole saatavilla sivuston robots.txt-tiedoston vuoksi ". 


Ready for Guard Duty by GollyGforce

Tiedonhaku Googlella

Lähdin etsimään tietoa toissijaisista lähteistä käyttäjän näkökulmasta hakusanalla "Google-alerts markkinoinnissa". Sain vastaukseksi 2140 tulosta 0,15 sekunnissa. Ei siis aivan tuntematon aihe. Aiheesta on tehty useita videoita ja mielipidekirjoituksia.

 

Ohitin maksetut ilmoitukset. Ensimmäiseksi aihetta käsitteleväksi artikkeliksi päädyin Google Alerts - palvelu josta pidän!- sivulle. Sivulla on hyvä Google- Alerts palvelun kuvaus ja selkeät käyttöohjeet. Kiitos niistä! Blogin ylläpitäjällä taitaa olla myös tietoa hakusanaoptimoinnista.

Seuraavaksi avasin kolmanneksi tulleen hakutuloksen, Google-Alertsin hyödyntäminen Internet markkinoinnissa. Tämä on Creatic Oy:n sivusto, joka tarjoaa digitaalisen markkinoinnin strategisia palveluita. Sivulla esiteltiin yhdeksän tapaa hyödyntää k.o. työkalua. ja kehotettiin vielä etsimään uusia.

  1. brändin monitorointi
  2. kilpailijoiden seuranta
  3. asiakkaiden ongelmien seuranta
  4. oman verkkosisällön seuranta
  5. blogi- ja sisältöpostausten kommenttien seuranta
  6. sivuston turvallisuuden seuranta
  7. asiakkaiden tarpeiden seuranta
  8. lokaalin asiakastarpeen seuranta
  9. oman tuotekategorian seuranta

 Työkalu Google-Alerts

Tämä työkalu auttaa pysymään ajantasalla itseään kiinnostavista aiheista kuten Googlen syötteenlukija. Tällä työkalulla pystyy personoimaan hakulausekkeita, joten se palvelee käyttäjäänsä syvemmällä ja laajemmalla tasolla. Näin helppoa on kontrolloida ympärillä olevaa sähköistä maailmaa - kannattaa harkita miten omat sanansa asettaa.

3 kommenttia:

  1. Luettelo yhdeksästä tavasta oli. Ei tullut itse ajateltua miten laajalti Alertsia voi käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aina oppii uutta... Asioiden uudeellen käyttöönottaminen l. parastaminen on päivän trendi.

      Poista